Motor vášho vozidla za chodu vytvára veľa tepla a musí byť neustále chladený, aby nedošlo k jeho poškodeniu. Chladiaci systém vo vašom aute funguje tak, že chladiacu kvapalinu privádza cez kanály v bloku motora a hlavách valcov. Keď chladiaca kvapalina preteká týmito priechodmi, absorbuje teplo z motora. Ohriata kvapalina potom prechádza cez gumovú hadicu k chladiču v prednej časti vozidla.
Pri prúdení cez tenké trubice chladiča sa horúca kvapalina ochladzuje prúdom vzduchu, ktorý vstupuje do motorového priestoru z mriežky pred autom. Akonáhle sa kvapalina ochladí, vráti sa do motora, aby absorbovala viac tepla. Vodné čerpadlo má za úlohu udržiavať tekutinu v pohybe týmto systémom priechodov.
Bez chladiacej kvapaliny by teplo produkované neustálym spaľovaním veľmi rýchlo zničilo motor. Samotná voda nestačí na to, aby bol systém chladný, pretože vysoké teploty vo vnútri motora by nakoniec viedli k úplnému odpareniu kvapaliny. Naopak pri veľmi chladnom počasí by mohla voda zamrznúť, čo by spôsobilo nefunkčnosť systému chladenia. Preto sa do chladiacej kvapaliny dávajú rôzne prísady na jej normálnu prevádzkyschopnosť.
G10 - žltá farba. Táto sa používa pre staršie automobily. Potrebujú ju motory, ktorých hlava nie je zo zliatin hliníku.
G11 - modrá farba. Používa sa pre novšie motory, ktorých hlava je zo zliatin hliníku.
G12 - červená farba. Chladiaca kvapalina pre moderné automobily. Môžete ju nájsť aj vo fialovej farbe. Disponuje vysokou ochranou kovových a gumených častí.
G13 - fialová farba. Najmodernejšia chladiaca kvapalina. Bez problémov ju môžete použiť na akýkoľvek typ motora.
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024